Чували сме ги многократно. Харесваме визията или техническите им характеристики. Знаем ли обаче откъде идват имената им? Вижте
Тайната зад името на някои от най-известните модели автомобили
Citroën DS
На пръв поглед Citroën DS носи две произволно избрани букви като име. Те не са инициали, но не са и напълно безсмислени. На френски буквите DS се произнасят като думата déesse , което буквално се превежда като богиня. Това е подходящо име за модел, представен като богинята на пътя. Съкратеният базов модел се нарича ID, защото буквите звучат като idee, френската дума за идея.
CX, пуснат на пазара през 1974 г., за да замени DS, е кръстен на термина, използван за обозначаване на коефициент на съпротивление. Неговият собствен коефициент на съпротивление е 0,36, респектираща цифра през 70-те години. По-добре е от числата, публикувани от BMW Z3 M Coupe (0,37) и оригиналната Mazda MX-5 (0,38).
Ситроен 2CV
Citroën си представяше 2CV като основен автомобил без излишни украшения, така че плащането на креативни умове, за да измислят запомнящо се име, беше абсолютно изключено. Моделът беше наречен 2CV, защото неговият 375-кубиков плосък двоен двигател беше оценен на две облагаеми конски сили ( chevaux-vapeurs ) според френската система. По-късните автомобили с по-големия двигател от 602 куб. см. достигнаха до три облагаеми конски сили, но те никога не бяха официално наречени 3CV.
Колко икономичен е Lexus RX400h?
Dodge Challenger/Charger/Durango SRT
Dodge използва суфикса SRT, за да обозначи най-мощните си автомобили. Той е на Hellcat V8-задвижваните варианти на Charger и Challenger (на снимката) и на Durango, подходящ за семейства, способен да изминава четвърт миля за 12,9 секунди. SRT – който беше повишен в самостоятелна марка за моделните години 2013 и 2014 – означава улични и състезателни технологии (Street & Race Technologies).
Докато емблемата Hellcat изобразява нещо, което прилича на котка, изпратена от ада, Dodge заимства името от боен самолет, използван от ВМС на САЩ по време на Втората световна война.
Шевролет Камаро
Когато Chevrolet пусна Camaro през 1967 г., повечето от колите ма компанията носят име, което започва с буквата C. Твърди се, че екипът за брандиране, отговорен за намирането на име за проекта Panther, е направил списък от 2000 думи, които започват с C, включително няколко, които са измислени за конкретния проект (не са съществували). Camaro е една от тях.
Въпреки че има испански звън, името Camaro не означава нищо на нито един език. Известно е, че от Chevrolet споделят на журналисти, които присъстват на представянето на автомобила, че Camaro е малко, злобно животно, което „яде“ Mustang-и.
Chrysler PT cruiser
Историците не са съгласни относно значението на името на PT Cruiser и Chrysler никога не е хвърлил светлина по въпроса. Някои твърдят, че PT означава личен транспорт (Private Transport), докато други смятат, че представлява Plymouth Truck. И двете са достоверни; PT Cruiser безспорно беше форма на личен транспорт и трябваше да се присъедини към гамата на Plymouth, докато Chrysler не изостави марката. Независимо какво означава, PT е и вътрешното обозначение на платформата, върху която е изграден моделът.
Ferrari GTC4Lusso
Дешифрирането на името на Ferrari GTC4Lusso изисква разделянето му на три части. GTC е почит към класическите модели на Ferrari, включително 330 GTC, представен на автомобилното изложение в Женева през 1966 г. Числото четири сигнализира статута му на четириместен, докато lusso означава лукс на италиански. Ако видите Т в края, това е индикация, че мощността идва от по-малкия V8 двигател с двойно турбокомпресор, а не от мощния V12.
Фиат 500
Fiat 500, който се продава днес, е кръстен на модела със задно разположен двигател, представен през 1957 г. Това беше евтина, малка кола, предназначена предимно за шофьори, които искат да надградят мотопед или скутер. Оригиналният модел използва 479cc двуцилиндров двигател с мощност 13 к.с. Fiat закръгли кубатурата до 500 , откъдето идва и името. Това беше обичайна практика по онова време; по-големият 600 дойде с четирицилиндров 633cc.
Полезна информация за двигателното масло Castrol
По-късните примери на 500 получиха 594cc двуцилиндров двигател от 126, но запазиха обозначението 500. Суфиксът R ги идентифицира като крайната еволюция на модела.
Бойните бикове на Lamborghini
Lamborghini има дълга история в кръщаването на колите си на бойни бикове. Aventador беше бик, който спечели награда за изключителната си смелост през 1993 г. И докато Huracan звучи като испанската дума за ураган, това е и името на боен бик. Този се бие през 1879 г. Урусите никога не се бият на ринг; това беше впечатляващо голям вид бик , изчезнал през 17 век .
Форд също харесва бикове. Телецът (Taurus), вторият знак на зодиака, е представен от бик.
Mazda MX-5 Miata
MX-5 е международното обозначение за популярния роудстър на Mazda. Това е акроним, който означава Експериментален проект на Mazda номер пет . Miata – името, дадено на кабриолета на северноамериканския пазар – произлиза от стара немска дума, която означава „ награда “.
Дали Miata възнаграждава купувачите чрез предоставяне на завладяващо изживяване при шофиране или дали е награда за шофьорите, които са работили упорито за нея, е отворено за тълкуване.
Mercedes-Benz E-класа
Няколко модела на Mercedes-Benz получиха суфикса E, преди фирмата официално да представи E-Class. Винаги предхождан от работния обем на двигателя, той показва наличието на система за впръскване на гориво ( einspritzung на немски). 280E дойде с 2,8-литров двигател с впръскване на гориво, например.
W124 стана първата E-класа през 1994 г., когато Mercedes разумно реорганизира системата си за именуване около формата на автомобила, а не размера на двигателя. Цялата гама беше получила впръскване на гориво до този момент, но буквата E беше избрана, защото удобно подсказваше модела, разположен между базовата C-класа и водещата S-класа като предложение от среден клас.
Mercedes-Benz G-класа
През 1979 г. Mercedes-Benz нарича G-Class Geländewagen , немски термин, който буквално се превежда като „ превозно средство за крос-кънтри “. Оттук идва и често използваният прякор G-Wagen. Geländewagen стана G – класа , когато Mercedes преработи цялата си система за именуване през 1994 г., както вече беше споменато.