Колко може да се счита за нормална стойност на „утечка“ в колата?

10
допустима утечка на акумулатора

По автофорумите в интернет често се коментира проблема с паднал акумулатор заради утечка (паразитна консумация от акумулатора). Факт е, че всеки автомобил има минимално изтощаване на батерията в покой.

Колко обаче е допустимо да се губи, или

Каква е нормалната утечка?

Според експерти, 85 милиампера (mA) утечка не е толкова рядко срещано явление при по-новите превозни средства. Седалки с памет, огледала, запаметяване на радиостанциите, сателитно радио, GPS системи, Wifi и много други смарт електрически джаджи са вече почти във всяка кола, и увеличават значително електрическите нужди на много на по-новите автомобили. Въпреки това, фактът, че утечка от 85mA може да е нормална, не означава, че тегленето от 85 милиампера няма да повлияе неблагоприятно на живота и ефективността на акумулатора, ако той не се поддържа правилно.

Някои автомобилни производители се опитват да решат проблема, като продават автомобилите си със слънчеви зарядни устройства (напр. Ауди), за да запазят максимално заредени батериите във времето, когато колата не се използва по предназначение. Някои екзотични модели от висок клас дори идват с поддържащи акумулатори като стандартно оборудване. Тъй като все повече електроника е вграждана в по-новите коли, тези тенденции вероятно ще продължат.

Докато не настъпи денят, в който поддържащите батерии са стандартно оборудване за всички нови превозни средства, просто трябва да внимаваме с акумулатора на колата. Ако автомобилът се управлява ежедневно, алтернаторът вероятно не би имал проблеми с правилното поддържане на акумулатора, при условие че ежедневната употреба не се състои от множество задвижвания от пет до десет минути.

Ключът към дългия живот на всяка батерия е да се уверите, че напрежението ѝ не пада под 12.4 волта. Комбинацията от значително паразитно изтегляне и дълги периоди на неизползване може лесно да доведе до намаляване на напрежението под 12,4 волта. Когато това се случи, сулфатирането започва да намалява както капацитета, така и производителността.

Ето защо автомобилите, които се карат само през уикенда или „от дъжд на вятър“ (това включва и собствениците на лодки), трябва да поддържат батериите си с качествен поддържащ уред, като OPTIMA Digital 400 или Digital 1200 Charger & Maintainer.

В някои интернет форуми се коментира, че загуба от  200 милиампера е „приемлива“. Това със сигурност не е вярно. Всъщност най-често се приема, че тегленето от 25 милиметра е приемливо и всичко, което надвишава 100 милиампера показва електрически проблем, който трябва да бъде решен.

Ето един нагледен реален пример от живота. Моята кола например показва утечка от 60мА.

Това не е чак толкова лошо, като се има предвид, че колата има някои от по-новите електрически екстри, като седалки за памет, огледала и запаметяване на различни настройки.

Важният въпрос обаче е – колко дълго може да седи тази кола, преди напълно да разреди акумулатора?

Колата ми е оборудвана със нов акумулатор с капацитет 72Ah. Ако паразитната консумация е 60 милиампера, това означава, че ще разрежда батериите със скорост 1,44 ампера на ден (0,060 x 24 часа). Това означава, че ако тази кола е паркирана с нова, напълно заредена батерия (рядко се случва в реалния живот), ще са нужни малко 50 дни (72 / 1,44 = 50) дни, за да се постигне пълно изхабяване на акумулатора.

Ако акумулаторът обаче не е напълно зареден, този срок може да бъде съкратен значително, в зависимост от състоянието на батерията и нивото на заряд. Този период също може да бъде съкратен в по-горещ климат или да се удължи в по-умерен климат.

Отделно, за да стартира колата, акумулаторът трябва да е с много над 0% заряд.

Този период може също да бъде съкратен значително, ако има допълнителни аксесоари, които могат да изтеглят ток с изключен ключ, като аларма или дори зарядно за мобилен телефон. Ако паразитното теглене нарасне до 85 милиампера, математиката показва 2,04 ампера изхабяване на ден, което би ускорило скоростта спадане до 0% от заряда с 15 дни.

Докато всички тези времеви рамки изглеждат повече от разумни на пръв поглед, не забравяйте, че има много коли с по-малки акумулатори, а и те почти никога не са напълно заредени.как се мери утечка с мултицет

Как се мери утечка правилно ще коментираме в следващите дни.