Home Електро / Хибриди Мек хибрид – какво трябва да знаем

Мек хибрид – какво трябва да знаем

3649
мек хибрид

Автомобилният свят може да се движи към електрификация, но все още ще минат много години, преди пълноценните електромобили да станат преобладаващи. Междувременно автомобилните производители разработват все по-добри и по-усъвършенствани хибридни и plug-in хибридни превозни средства.

Един вид хибрид, който става все по-често срещан през последните години, е 48-волтовата мека (mild) хибридна система. Използването на тази система разширява производителността и ефективността на превозните средства на редица автомобилни производители и се е превърнало в популярен начин за извличане на повече енергия от превозното средство, без това да повлияе негативно на икономията на гориво.

Какво представлява 48-волтовата хибридна система за т.нар. „мек хибрид“?

Меките хибриди, наричани още 48-волтови меки хибридни системи, са най-малко електрифицираната версия на хибридни силови агрегати. Дизайните варират от модел до модел, но основната концепция и конструкция са едни и същи.

Малък електродвигател, който може да се нарече интегриран стартер генератор (ISG), е свързан към двигателя и работи в тандем с вътрешното горене, за да осигури допълнителна мощност за ускорение. Производителите на автомобили използват 48-волтови системи за повишаване на производителността, но те също така имат присъща полза за икономия на гориво, тъй като споделят натоварването на двигателя в контролирани сценарии, като му помагат да пести гориво.

Някои компании, като Volvo, използват леки хибридни конфигурации с малко по-различни компоненти. В Volvo ISG е 42 волта, например.

Не пропускайте: Видове електрически и хибридни превозни средства

Тези системи не функционират като традиционните хибриди или plug-in хибридите, тъй като електрическите двигатели сами по себе си не са в състояние да задвижват автомобила. Вместо това, 48-волтовата система и ISG действат в помощ за двигателя с вътрешно горене при ниски скорости, което включва ускоряване и стартиране на автомобила. В превозни средства като новия Mercedes-Benz C-Class, електрическият мотор е поставен между двигателя и трансмисията и осигурява до допълнителни 15 kW към задвижването, което се равнява на около 20 конски сили.

Подобно на хибридните и plug-in хибридните системи, умерените хибридни системи са в състояние да попълват запасите си от мощност чрез регенеративно спиране и други методи. В повечето случаи възстановяването на енергията се извършва, когато превозното средство се движи по наклон или спира.

Предимства на меките хибриди

Икономия на гориво

Очевидно предимство на мекохибридните системи е увеличаването на икономията на гориво, което се осигурява чрез участието на електрическият мотор. Това работи по няколко начина, един от които е известен като преместване на точката на натоварване – когато компютрите на превозното средство разпознаят натоварване върху двигателя, те прехвърлят част от това натоварване към електрическия двигател, спестявайки гориво. Този ефект е по-изразен по време на шофиране в града, където трафикът за спиране и тръгване може да доведе до непрекъснато натоварване на двигателя. Автомобилните производители като Ram са в състояние да използват мекохибридни технологии за повишаване на икономията на гориво в големи пикапи, без да се жертват възможностите на автомобила.

Оптимизиране на Start-Stop функционалността

Много нови превозни средства предлагат технология за спиране и изключване на двигателя за пестене на гориво. Когато автомобилът е спрян, например на червен светофар или знак STOP, двигателят се изключва, за да спести гориво, и се рестартира, когато водачът вдигне спирачния педал или докосне газта. Когато това се случи, електрическите функции на автомобила, като климатичните контроли, може да отслабнат или да преминат към по-малко функционална настройка, докато двигателят не се рестартира. Меките хибридни системи предлагат по-безпроблемен и плавен преход през това време, тъй като електрическият мотор и батерията захранват системите на автомобила, докато ДВГ е изключен. Рестартирането също е почти незабележимо, поради плавността на ISG вместо традиционния стартер.

Достъпност

Допълнителната цена на меката хибридна система варира от автомобил до автомобил, но в повечето случаи те са по-евтини от пълните хибриди или plug-in хибридите. Това може да бъде голямо предимство за купувачите, които търсят по-икономично превозно средство, тъй като цената за покупка е по-ниска.

Намаляване на теглото

Много хибридни превозни средства губят ценно пътническо или товарно пространство за поставяне на батерии и свързани компоненти, но меките хибриди не страдат толкова много.

Меките хибридни системи са по-малки и по-леки от хибридите или plug-in хибридите, което им дава предимство по отношение на опаковката и производителността на автомобила. Дори когато производителите на автомобили измислят как да внедрят батериите по начини, които подобряват управлението и разпределението на теглото, по-малкото тегло почти винаги е по-добро от гледна точка на производителност, горивна ефективност и управление.

Кои марки произвеждат меки хибриди?

Броят на новите превозни средства, предлагани с 48-волтова система с мек хибрид, нарасна значително през последните години. Въпреки че системите са най-популярни в Съединените щати, тяхната наличност е глобална и обхваща няколко популярни марки и модели.

  • Audi
  • Форд
  • Hyundai
  • Ram
  • Jeep
  • Mercedes-Benz
  • Mercedes-AMG
  • Range Rover
  • Мазда
  • Фиат
  • General Motors
  • Volvo

Какво е бъдещето на mild хибридите?

Какво се случва по-нататък в света на меките хибриди е невъзможно да се каже, но автомобилни производители като Mercedes-Benz и Mercedes-AMG ги използват, за да подобрят драстично производителността на превозни средства с всичко – от четирицилиндрови градски автомобили до „зверовете“ с битурбо V8 мотори. С оптимизацията на технологията се увеличава и производителността на електродвигателите, до такава степен, че от компанията споделят, че могат да създадат до 201 конски сили и 236 lb-ft въртящ момент, използвайки мека хибридна система.

Докато електромобилите не станат по-достъпни и по-популярни, меките хибриди предлагат чудесен начин да получите повече производителност и по-добра икономия на гориво в същото време.