Прегряването на колата може да е фатално

71
когато колата прегрее

Шофирането на един автомобил не е просто въртене на волана и натискане на педалите. Да вземете книжка е лесно, но някои хора така и не успяват да вникнат дълбоко в разбирането за това как работят всички елементи на една кола. По принцип не е и необходимо, но има някои основни неща, за които е добре да се образовате и да следите. От това зависи здравината на автомобила и безопасността на пътя.

Локализирането на различни специфични шумове по време на движение може да се окаже трудно. А дори и да ги усетите, повечето водачи няма да разберат на какво се дължат.

Следенето на параметрите на таблото е друга работа. Това е елементарен процес, чрез който си осигурявате адекватна връзка с работния режим. Ако не сте свикнали да го правите, започнете веднага. Това е лесният начин да предотвратите задълбочаването на съществуващ проблем.

Именно такъв показател е температурата. Много важно условие за правилната работа на всички системи в колата. Щом забележите необичайно покачване на градусите, незабавно изгасете автомобила. Това е ясен знак, че има проблем! Ако охлаждането или циркулацията са нарушени по някакъв начин, това застрашава двигателя. Навременната реакция може да ви спести цялостен ремонт на тази важна част.

Каква може да е причината?

Установяването на проблеми с водната помпа, може да се окаже решаващо. Двигателят се нуждае от постоянен поток на охлаждаща течност по време на работа. Тя се доставя и циркулира, благодарение на радиатора по целия двигател. Водната помпа играе решаваща роля за непрекъснатия поток на охлаждащата течност. Когато всичко е в норма, автомобилът ще поддържа постоянна температура от 90 градуса по Целзий. При неработеща водна помпа за кола лесно може да се стигне до пълна повреда на двигателя.

Технологиите непрекъснато се подобряват и създават все по–ефективни системи за охлаждане. Водната помпа обаче си остава ключова за правилната работа на автомобила. Тя спомага на охладителя да изтича през двигателя и обратно към радиатора. Както повечето механични устройства, и тя е застрашена от счупване и износване.

Индикации за повреда

За съжаление понякога такива няма. В случай, че все пак забележите теч на охлаждаща течност в предната част на автомобила, това може да е знак за напукано или скъсано уплътнение на помпата. Ако има течност под мястото на двигателя на вашата кола, реагирайте незабавно преди да се е влошил проблема.

Друга причина може да е натрупването на ръжда и корозия. Различни отлагания в помпата биха забавили охлаждащия процес на двигателя. Могат да се забележат и млаки дупки от корозията в метала. Това е знак, че е дошъл моментът за смяна на водна помпа.

Ако забележите да излиза пара под капака на вашия автомобил, може вече да е късно. Все пак реагирайте незабавно. Изгасете двигателя и потърсете помощ. Това е неприятно следствие от нехайното шофиране без следене на така важната температура. Макар и да няма конкретен пробег километри на които да извършвате смяната, ако помпата е задвижвана от ангренажен ремък, е добре да я подмените при неговото ремонтиране. Принципът на работа е различен при някои от автомобилите. За това е добре да следите както за течове, така и температурата по време на шофиране.