Рециклиране на стартер е един от добрите и достъпни начини да се сдобиете с работещ стартер за вашия автомобил. Важно е да откриете надежден и опитен специалист, на който да се доверите, тъй като качественото рециклиране на стартер изисква професионални познания и умения, и подходяща техника. Въпреки това е добре самите вие също да сте запознати с процеса и основните части, от които е изграден всеки стартер, за да сте наясно кои от тях евентуално може да се наложи да бъдат подменени при рециклиране.
Основните части, които често се нуждаят от подмяна при рециклиране на стартер
Една от съставните части на стартера, която се износва най-често е комутаторното реле, познато също като комутатор. В същността си това е електромагнитно устройство, което задейства стартера. Без да разполагате с работещ комутатор, нормалното функциониране на стартера е немислимо.
Бендикс е друга от частите, които може да се нуждаят от подмяна при рециклиране на стартер. Тя има ролята на задвижващ механизъм и трябва винаги да е в изправност.
Когато се пристъпи към рециклиране на стартер, добре е да се проверят и четките, които влизат в контакт с комутатора и с времето се износват. Трябва при нужда да се подменят.
Капсулованите лагери осигуряват плавното въртене на ротора. При рециклиране на стартер те задължително трябва да се подменят ако са износени.
Задължително е да се направи проверка и на т.нар. соленоид. Това е електромагнитен клапан, който задейства бендикса и е важно да функционира правилно, за да разполагате с работещ стартер.
Роторът също трябва да се тества за евентуални повреди или износване и при нужда да се замени.
Важно е също да се диагностицира точно състоянието на намотките и изолацията на статора. Ако се забележи повреда, трябва да се пристъпи към навиване на нови намотки, а може да се наложи и подмяна.
Всички електрически връзки, сегменти, втулки и пружини също трябва да се проверят внимателно за корозия, износване или счупване и при нужда да се подменят.
В какво се изразява процесът на рециклиране на стартер
В началото всички компоненти на стартера се разглобяват и се отделят. Всички части се почистват от натрупаните замърсявания, мазнини и корозия. От изключителна важност е всеки един компонент да се провери внимателно за износване и повреди, след което всяка от износените части се подменя с нова. Когато този процес приключи,
стартерът се сглобява отново. Не трябва да се пропуска тестването на рециклирания стартер, за да е сигурно, че той функционира безпроблемно и надеждно.
В заключение ще припомним, че за ваше спокойствие най-добре е да се доверите на опитен и доказан специалист за рециклиране на стартер. По този начин ще си спестите много грижи и колебания дали ремонтът е извършен правилно и ще разчитате на гарантирано работещ автомобил.